29 Oca

KIRMIZI

Kırmızı ateş ve kan rengidir, bu nedenle enerji, savaş, tehlike, güç, güç, kararlılık, tutku, arzu ve sevgi ile ilişkilidir.

Kırmızı, duygusal olarak yoğun bir renktir. İnsan metabolizmasını arttırır, solunum hızını arttırır ve kan basıncını yükseltir. Görünürlüğü çok yüksektir, bu nedenle dur işaretleri, stop lambaları ve yangın ekipmanları genellikle kırmızıya boyanır. Hanedanlık armağanlarında, cesareti göstermek için kırmızı kullanılır. Birçok ulusal bayrakta bulunan bir renktir.

Kırmızı metin ve görüntüleri ön plana çıkarır. İnsanları hızlı kararlar almaya teşvik etmek için vurgu rengi olarak kullanın; İnternet banner’larındaki ve web sitelerindeki ‘Şimdi Satın Alın’ veya ‘Burayı Tıklayın’ düğmeleri için mükemmel bir renktir. Reklamda, kırmızı genellikle erotik duyguları (kırmızı dudaklar, kırmızı tırnaklar, kırmızı ışık bölgeleri, ‘Lady in Red’, vb.) Uyandırmak için kullanılır. Kırmızı, tehlikeyi belirtmek için yaygın olarak kullanılır (yüksek voltaj işaretleri, trafik ışıkları). Bu renk aynı zamanda enerji ile de ilişkilidir, bu nedenle enerji içeceklerini, oyunları, arabaları, sporla ilgili öğeleri ve yüksek fiziksel aktiviteyi teşvik ederken kullanabilirsiniz.

Açık kırmızı: sevinç, cinsellik, tutku, duyarlılık ve sevgiyi temsil eder.
Pembe: romantizm, aşk ve dostluğu ifade eder. Kadınsı nitelikleri ve edilgenliği ifade eder.
Koyu kırmızı: canlılık, irade, öfke, öfke, liderlik, cesaret, özlem, kötülük ve gazap ile ilişkilidir.
Brown: dengeyi önerir ve erkeksi nitelikleri belirtir.
Kırmızımsı-kahverengi: hasat ve sonbahar ile ilişkilidir.

   TURUNCU

Turuncu kırmızının enerjisini ve sarı mutluluğunu birleştirir. Sevinç, güneş ışığı ve tropik bölgelerle ilişkilidir. Turuncu coşku, hayranlık, mutluluk, yaratıcılık, kararlılık, cazibe, başarı, cesaret ve uyarımı temsil eder.

İnsan gözüne göre turuncu çok sıcak bir renktir, bu nedenle ısı hissi verir. Bununla birlikte,turuncu kırmızı kadar agresif değildir. Turuncu canlandırıcı bir etki yaratır ve zihinsel aktiviteyi uyarır. Gençler arasında oldukça kabul görüyor. Narenciye rengi olarak turuncu, sağlıklı yiyeceklerle ilişkilidir ve iştahı uyarır. Turuncu, sonbahar ve hasat rengidir. 

Turuncu çok yüksek görünürlük özelliğine sahiptir, bu nedenle dikkat çekmek ve tasarımınızın en önemli öğelerini vurgulamak için kullanabilirsiniz.

Koyu turuncu: aldatma ve güvensizlik anlamına gelebilir.
Kırmızı-turuncu: arzu, cinsel tutku, zevk, tahakküm, saldırganlık ve eylem susuzluğuna karşılık gelir.
Altın: prestij hissini uyandırır. Altının anlamı aydınlatma, bilgelik ve servettir. Altın genellikle yüksek kaliteyi simgeler.

   SARI

Sarı, güneş ışığının rengidir. Sevinç, mutluluk, akıl ve enerji ile ilişkilidir. Sarı bir ısınma etkisi yaratır, neşeyi tetikler, zihinsel aktiviteyi uyarır. Sarı genellikle gıda ile ilişkilidir. Parlak, saf sarı bir dikkat çekicidir, bu nedenle taksi bu renge boyanır. Aşırı kullanıldığında sarı rahatsız edici bir etkiye sahip olabilir; bebeklerin sarı odalarda daha fazla ağladığı bilinmektedir. Sarı, siyaha karşı yerleştirildiğinde diğer renklerden önce görülür; bu kombinasyon genellikle uyarı vermek için kullanılır. 

Hoş, neşeli duygular uyandırmak için sarı kullanın. Çocuk ürünlerini ve eğlence ile ilgili öğeleri tanıtmak için sarı seçebilirsiniz. Sarı, dikkat çekmek için çok etkilidir, bu nedenle tasarımınızın en önemli öğelerini vurgulamak için kullanın. Erkekler genellikle sarıyı çok açık, ‘çocuksu’ bir renk olarak algılarlar, bu nedenle erkeklere prestijli, pahalı ürünler satarken sarı kullanılması önerilmez – kimse sarı bir takım elbise veya sarı bir Mercedes satın almayacaktır. Sarı dengesiz ve kendiliğinden bir renktir, bu nedenle stabilite ve güvenlik önermek istiyorsanız sarı kullanmaktan kaçının. Açık sarı beyaza kayma eğilimindedir, bu yüzden genellikle vurgulamak için koyu bir renge ihtiyaç duyar.

Donuk (pis) sarı dikkat, çürüme, hastalık ve kıskançlığı temsil eder.
Açık sarı akıl, tazelik ve neşe ile ilişkilidir.

  Yeşil

Yeşil doğanın rengidir. Büyüme, uyum, tazelik ve doğurganlığı simgeler. Yeşil, güvenlikle güçlü duygusal yazışmaya sahiptir. Koyu yeşil de genellikle para ile ilişkilidir.

Yeşilin iyileştirici gücü büyüktür. İnsan gözü için en huzurlu renktir; görüşü iyileştirebilir. Yeşil, istikrar ve dayanıklılık önerir. Bazen yeşil deneyim eksikliğini gösterir; örneğin, bir ‘greenhorn’ bir acemidir. Hanedanlık armasında yeşil büyüme ve umudu gösterir. Yeşil, kırmızının aksine güvenlik anlamına gelir; yol trafiğinde serbest geçişin rengidir.

Koyu yeşil hırs, açgözlülük ve kıskançlık ile ilişkilidir.
Sarı-yeşil hastalık, korkaklık, uyumsuzluk ve kıskançlığı gösterebilir.
Aqua duygusal iyileşme ve koruma ile ilişkilidir.
Zeytin yeşili , barışın geleneksel rengidir.

   Mavi

Mavi, gökyüzünün ve denizin rengidir. Genellikle derinlik ile ilişkilidir. Güven, sadakat, bilgelik, güven, zeka, inanç, gerçek ve cenneti sembolize eder. Mavi zihin ve beden için faydalı kabul edilir. İnsan metabolizmasını yavaşlatır ve sakinleştirici bir etki yaratır. Mavi, huzur ve sakinlik ile güçlü bir şekilde ilişkilidir. Hanedanlık armasında mavi, dindarlığı ve samimiyeti sembolize etmek için kullanılır.

Kırmızı, turuncu ve sarı gibi duygusal olarak sıcak renklerin aksine; mavi, bilinç ve akılla bağlantılıdır. Yüksek teknolojili ürünleri tanıtırken hassasiyet önermek için maviyi kullanın.

Mavi erkeksi bir renktir; çalışmalara göre, erkekler arasında oldukça kabul görmektedir. Koyu mavi derinlik, uzmanlık ve istikrar ile ilişkilidir;

Yemek ve yemek pişirirken maviyi kullanmaktan kaçının, çünkü mavi iştahı bastırır. Sarı veya kırmızı gibi sıcak renklerle birlikte kullanıldığında mavi, yüksek etkili, canlı tasarımlar oluşturabilir.

Açık mavi sağlık, şifa, huzur, anlayış ve yumuşaklık ile ilişkilidir.
Koyu mavi bilgi, güç, bütünlük ve ciddiyeti temsil eder.

  Mor

Mor, mavinin dengesini ve kırmızı enerjisini birleştirir.Gücü, asaleti, lüksü ve tutkuyu sembolize eder. Zenginlik ve savurganlık taşır. Mor bilgelik, haysiyet, bağımsızlık, yaratıcılık, gizem ve sihir ile ilişkilidir.

Anketlere göre, ergenlik öncesi çocukların yaklaşık yüzde 75’i moru diğer tüm renklere tercih ediyor. Mor doğada çok nadir bir renktir; bazı insanlar bunun yapay olduğunu düşünüyor. Açık mor, kadınsı bir tasarım için iyi bir seçimdir. Çocuk ürünlerini tanıtırken parlak mor kullanabilirsiniz.

Açık mor romantik ve nostaljik duygular uyandırır.
Koyu mor kasvetli ve üzücü duygular uyandırır. Hayal kırıklığına neden olabilir.

   Beyaz

Beyaz ışık, iyilik, masumiyet, saflık ve bekaret ile ilişkilidir. Mükemmelliğin rengi olarak kabul edilir.

Beyaz, güvenlik, saflık ve temizlik anlamına gelir. Siyahın aksine, beyazın genellikle olumlu bir çağrışımı vardır. Beyaz başarılı bir başlangıcı temsil edebilir. Hanedanlık armasında beyaz inanç ve saflığı tasvir eder.

Reklamda, beyaz serinlik ve temizlik ile ilişkilidir, çünkü karın rengi. Beyazı, yüksek teknoloji ürünlerinde basitlik önermek için kullanabilirsiniz.  Beyaz, hastaneler, doktorlar ve sterilite ile ilişkilidir, bu nedenle tıbbi ürünleri tanıtırken güvenliği önermek için beyazı kullanabilirsiniz. Beyaz genellikle düşük ağırlık, az yağlı gıda ve süt ürünleri ile ilişkilidir.

   Siyah

Siyah güç, zarafet, formalite, ölüm, kötülük ve gizem ile ilişkilidir.

Siyah, korku ve bilinmeyen (kara delikler) ile ilişkili gizemli bir renktir. Genellikle olumsuz bir çağrışımı vardır (kara liste, kara mizah, ‘kara ölüm’). Siyah, gücü ve otoriteyi belirtir; çok resmi, zarif ve prestijli bir renk olarak kabul edilir (siyah kravat, siyah Mercedes).

Siyah, perspektif ve derinlik hissi verir, ancak siyah bir arka plan okunabilirliği azaltır. Siyah bir takım elbise veya elbise daha ince görünmenizi sağlayabilir. Bir sanat veya fotoğraf galerisi için tasarım yaparken, diğer renkleri öne çıkarmak için siyah veya gri bir arka plan kullanabilirsiniz. Siyah, parlak renklerle iyi bir kontrast oluşturur. Kırmızı veya turuncu ile birleştirilen diğer çok güçlü renkler siyah çok agresif bir renk düzeni sağlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir